Pyszne i zdrowe przekąski imprezowe!

Pyszne i zdrowe przekąski imprezowe!

W ramach testów oświetlenia fotografii kulinarnej przygotowałam dla Was coś pysznego, prostego i zdrowego! Zbliża się weekend, mamy karnawał, więc może przyda Wam się jakaś przekąska na „domówkę”?

Ile razy zastanawialiście się przed imprezą co by tu wymyślić na przystawki, żeby to nie były znowu chipsy, paluszki i żelki? A gdyby tak jeszcze przemycić w tym jakieś zdrowe składniki dla Was i waszych gości? Wyzwanie przyjęte!

DSC_1730+txt

Słyszeliście kiedyś o diecie dr Budwig? Jeśli nie, to zachęcam Was do zapoznania się, jeśli Wy albo ktoś z Waszej rodziny niedomaga. A jeśli jesteście zdrowi, to i tak śmiało spróbujcie tej pasty, bo jest po prostu pyszna!! Jeśli jecie nabiał, a znudził się Wam zwykły biały ser, a nie chcecie kupować sztucznych i przetworzonych serków smakowych które znajdziecie na sklepowych półkach – to jest coś dla Was!

DSC_1699
Przepis na pastę budwigową – wersja szczypiorkowa:

  •    250g chudego twarogu
  •    6 łyżek oleju lnianego
  •    6 łyżek kefiru
  •    miód
  •    pieprz cayene
  •    szczypiorek
  •    zielona pietruszka
  •    siemię lniane (najlepiej mielone)
  •    prażone pestki słonecznika
  •    sól

Wszystkie składniki miksujemy. Gotową pastę nakładamy na kanapeczki i przyozdabiamy świeżymi listkami ziół/pestkami/precelkami. Ta wersja jest świeża i wiosenna w smaku – dzięki dodatkowi ziół i szczypiorku.

DSC_1840
Przepis na pastę budwigową – wersja orzechowa:

  • 250g chudego twarogu
  • 6 łyżek oleju lnianego
  • 6 łyżek kefiru
  • miód
  • pieprz cayene
  • zmielone orzechy laskowe – ok 2 łyżek
  • wiórki kokosowe – ok 2 łyżek
  • siemię lniane (najlepiej mielone)
  • kurkuma
  • imbir
  • sól

Wszystkie składniki miksujemy. Gęstość pasty regulujemy jogurtem/kefirem. Gotową pastę nakładamy na kanapeczki i przyozdabiamy świeżymi listkami ziół/pestkami/precelkami. Ta pasta super smakuje z bananami, jest mocno orzechowa, delikatnie pikantna i delikatnie słodka. Pasuje jako pasta do kanapek i do ciasteczek – na przykład kokosowo – kukurydzianych (na zdjęciu). Pasta orzechowa to świetny zamiennik masła orzechowego na zdrowe kanapki dla dzieci 🙂

Tak naprawdę pastę budwigową można przygotowywać w dowolnym smaku – ja wypróbowałam jak dotąd te dwa. Najważniejsze składniki to ser i olej lniany.

przekąski na imprezę

Pomysł na pastę znalazłam szukając sposobów na olej lniany – jest bardzo zdrowy, ale jedzenie łyżki oleju od tak wywołuje u mnie odruch wymiotny. W paście do kanapek sprawdza się za to pierwszorzędnie!

DSC_1880

DSC_1716

Oleju lnianego nie można podgrzewać więc dodajemy go tylko do kanapek i sałatek na zimno!
DSC_1707 DSC_1702

Jakie właściwości ma olej lniany?

Olej lniany zawiera kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Zawartość wielonasyconych kwasów tłuszczowych jest cenna, bo kwasy te nie są wytwarzane przez organizm, i muszą być dostarczane wraz z pożywieniem.

  • obniża cholesterol
  • zmniejsza ryzyko chorób krążenia
  • reguluje ciśnienie
  • poprawia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, układu oddechowego i nerek

Oczywiście krakersy które widzicie na zdjęciach nie są w ogóle zdrowe 😀 Tak więc jeśli chcecie mieć super zdrowe przekąski zamieńcie je na chlebki ryżowe albo chrupiące chlebki żytnie albo prawdziwy chleb razowy!

Ten wpis powstał w ramach testów oświetlenia, i tak jak obiecałam załączam dla Was set-up’y rozstawienia światła. Zdjęcia robiłam przy sztucznym oświetleniu w nocy. Tym razem zastosowałam dwa schematy. Pierwszy do zdjęć „od góry”, drugi do zdjęć z boku, na których widoczne jest tło (ciemny panel)

schemat-2 schemat-3

You may also like...

2 komentarze

  1. Marcin napisał(a):

    Renata, Ty to cykasz wszystko D90?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Shares